Anual, la momentul indicat de către autoritatea națională de reglementare în domeniul Protecției Mediului, Agenția Națională pentru Protecția Mediului, prin agențiile județene, Responsabil Protectia Mediului Salaj / Responsabil Mediu Salaj, ai/al organizațiilor care au activitate cu substanțe chimice, trebuie să raporteze datele în aplicația informatică SIM, pe site-ul www.raportare.anpm.ro
Se acordă o deosebită atenție formulării raportării, pentru organizațiile care importă substanțe chimice.
În sensul Regulamentelor ECHA și a raportărilor de specialitate, este considerat import doar achizițiile din afara Uniunii Europene.Achizițiile din interiorul Uniunii Europene nu sunt considerate importuri.
Organizațiile care nu importă substanțe chimice sunt obligate la întocmirea unui singur dosar în formularul de raportare, dosar (Dosar Utilizare) ce conține, pentru fiecare substanță utilizată :
- Stoc inițial;
- Cantitate importată ( Va rămâne întotdeauna cu valoarea „0”);
- Alte intrări (Se va trece cantitatea achiziționată);
- Cantitate utilizată;
- Alte ieșiri;
- Stoc la finalul anului;
Se va acorda atenție deosebită ca stocul inițial să fie identic cu stoc final din raportarea precedentă, dacă este cazul, acesta fiind un fapt definitoriu la acceptarea raportării de către ANPM.
De asemenea, raportarea se va face adaptând situația la raportarea precedentă, întrucât formularul de raportare acceptă doar 2(două) subunități(Exemplu: Cloroform = 0,01 kilograme), iar în realitate se pot importa/utliza și cantități mai mici, în special în cazul substanțelor considerate a fi foarte periculoase.
Organizațiile care importă substanțe chimice din afara Uniunii Europene vor întocmi, pe lângă Dosar Utilizare și Dosar Import, în acest dosar urmând a fi stipulate doar substanțele care sunt importate, în sensul raportării de specialitate.
Dosar Import va conține, pentru fiecare substanță importată:
- Țara din care a fost importată(Ex: USA, Hong Kong, etc.);
- Organizația de la care se face achiziția:
- Stoc inițial;
- Cantitate importată;
- Alte intrări (va rămâne întotdeauna cu valoarea „0”)
- Alte ieșiri(Atenție! La acest capitol se va trece cantitatea utilizată);
- Stoc final;
ATENȚIE! Balanța trebuie să fie întotdeauna cu valoarea „0”, în caz contrar dosarul nefiind acceptat!